Cégautós költségcsökkentési
stratégiák

A cégautókra a legtöbb vállalkozásban kiadásként tekintenek.
Pedig pénzt is lehet rajtuk keresni!

Ismerje meg a legjobb tippeket, és kérje az ingyenesen letölthető
cégautó szabályzati útmutatónkat is!

MIBEN SEGÍTHETNEK ÖNNEK
EZEK A TIPPEK?

A költségek kézben
tartása:

A pénzügyi vezetők egyik
rémálma a cégautóknál
hullámvasút-jellegű
csúcsokkal és
tervezhetetlen kiadásokkal
járó költségcunami.
Használja ki okosan
tippjeinket és élvezze az
abszolút költségkontroll
nyugalmát! Ragaszkodjon
ahhoz, hogy a cégnél csak
átlátható és előre
tervezhető költségek
legyenek.

Az adminisztráció
minimalizálása:​

Számos cégnek
segítettünk már, ahol a
pénzügyi osztály vagy
adminisztrációs
munkatársak jó részét
lekötötte a céges
autóflottával kapcsolatos
állandó ügyintézés,
karbantartás, a jogi ügyek
és a károk rendezése. Pedig
egy jó operatív lízing
szerződéssel ez az, amitől
a legkönnyebben
megszabadulhat!

A pénzügyi célok
teljesítése:​

A legtöbb pénzügyi vezető
éves bónuszát a pénzügyi
célok és mutatószámok
eléréséhez kötik. Néhány
okos tanács segítségével a
lízing nemcsak a
költséghatékony
működéshez, hanem a
kulcsfontosságú pénzügyi
mutatók ugrásszerű
javulásához is
hozzájárulhat.

több mint

2500

elégedett
ügyfél

több mint

44 000

lízingelt
gépjármű

autónként

1 700 000 Ft

becsült költség
megtakarítás
ügyfeleinknél

már

5

Európai
országban
tapasztalat

STRATÉGIA #1

ÁFA VISSZAIGÉNYLÉS

Bizonyára tudja, hogy az operatív autólízing egyik nagy előnye, hogy így céges használat  mellett a személygépjárművek  bérleti díját terhelő ÁFA 50%-a levonható akkor is, ha erről nem vezetünk tételes útnyilvántartást.

Az elmúlt évek során jelentős, belső információkra épülő tapasztalatot gyűjtöttünk össze azzal kapcsolatban, hogy milyen cégeknél  és mikor érdemes  az “50%-os ÁFA átalány” megoldást alkalmazni, és mikor érdemes mégiscsak az útnyilvántartás mellett dönteni.

Hiszen ez utóbbi esetben akár 100%-os adóvisszatérítés is elérhető – ami már néhány nagyobb értékű gépkocsi esetén is milliós nagyságrendű „extra” bevételt jelenthet a cég számára.

HOGYAN TUDJUK
A LEGTÖBB ÁFÁT
VISSZAIGÉNYELNI?

Hatékony áfa-optimalizáció egy édesipari vállalatnál:

Az egyik, Magyarországon édesipari termékeket gyártó és forgalmazó ügyfelünknél felmértük,
hogy a céges autóknál minden megtett 100 km-ből 73 km volt üzleti használat és 27 km
a magáncélú használat. A nagyobb flottából egyes autók folyamatosan munkában voltak,
míg a többi csak “bejáró” autó volt.

Ügyfelünknek azt javasoltuk, hogy érdemes külön bontani a flottát a cafeteria juttatású
cégautókra és a munkaautókra. A munkaautóknál megérte folytatni az útnyilvántartás vezetést.
Például az üzletkötői, kereskedői autóknál, hiszen itt az üzleti célú használat jelentősen
meghaladta az 50%-ot. Míg a béren kívüli juttatásként nyújtott vezetői, menedzseri cégautók
esetén az adminisztrációs terhek csökkentése miatt is az 50%-os ÁFA-átalányt javasoltuk.

FIGYELEM!

Jó tudni! A munkavállaló lakóhelye és a munkavégzés helye közötti
gépkocsihasználat magáncélú használatnak minősül, mivel a munkavégzés
helyén való megjelenés a munkavállaló kötelezettsége.
Kivétel: ha a munkavégzés helye (üzleti partner) közelebb van
a munkavállaló lakóhelyéhez, mint a munkáltató székhelyéhez.

Sikeres áfa-optimalizáció egy kereskedelmi vállalatnál:

Egy másik ügyfelünknél (ahol több mint 80 darabos cégautó flottát üzemeltetnek) azt
tapasztaltuk, hogy a járművek 70%-a béren kívüli juttatású cégautó. Főként a felső- és
a középvezetők juttatási csomagjának részeként használják ezeket a járműveket,
nagyrészt magáncélú használatra.

Ennél a vállalatnál, ha köteleznék az cégautóhasználókat az útnyilvántartás folyamatos
vezetésére, a lízingdíj ÁFA-összegét az üzleti használat arányában tudnák visszaigényelni.
Az elvégzett pénzügyi forecast alapján ez csupán 0,2%-kal csökkentené a költségeket, viszont
az adminisztrációs terhek a többszörösére nőnének. Ráadásul a korábbi tapasztalatok alapján
az is látszott, hogy a cégautókat használó munkavállalók rendre pontatlanul töltötték ki az
útnyilvántartást, és a leadások is folyamatosan csúsztak. Így ennél a vállalatnál kiküszöbölve
a felesleges adminisztrációt, központilag az “50%-os adó-átalány” mellett döntöttünk.

Az évvégi munkavállalói felmérések alapján ügyfelünknél a vezetőség ezen döntése volt
abban az évben “Az Év Legjobb Döntése – HR kategóriában”.

SZERETNÉ CÉGÉNEK AZ ÁFA
VISSZATÉRÍTÉST MAXIMALIZÁLNI?

Keresse munkatársunkat egy kötetlen megbeszélésre
és segítünk Önnek is feltárni a még kiaknázatlan
lehetőségeket az autólízing kapcsán!

STRATÉGIA #2

A LIKVIDITÁS NÖVELÉSE

A cash flow kezelése állandó kihívás a vállalkozások számára. Sok vállalat esik áldozatul az
ún. klasszikus likviditáshiánynak. Dinamikus pénzügyi tervezéssel, jobb eszközgazdálkodással
és a pénzügyi átlagigénynél magasabb igénycsúcsok enyhítésével segíthetünk a problémán.

A cégek jó részénél az autók jelentik az egyik legnagyobb lekötöttséget.
Operatív lízingnél viszont a vállalat pénze nincs a gépkocsikban lekötve. A beruházás
a lízingcéget terheli, az így felszabadult összeg pedig Önnél kamatozik, és beforgatható
az alaptevékenység fejlesztésébe.

A lízing konstrukciójától függően lehetőség van 0% önerővel is igénybe
venni az operatív lízinget.

Sikeres cégautó-optimalizáció egy élelmiszeripari vállalatnál:

A sikeres élelmiszeripari vállalat 8 cégautót beszerzését indította el, melynek összköltsége
majdnem 76 millió Ft lett volna, saját vásárlás esetén. A beszerzési árat még az autók átvétele
előtt kellett volna kifizetni egy összegben. Ez a kiadás az évi 370 millió Ft árbevételt realizáló
cégnek túlságosan megerőltető lett volna, mivel jelentős üzembővítést is terveztek, így a
forrásokat célszerű volt kímélni.

Az ügyvezető a cégautó beruházásnál végül az operatív lízing mellett döntött,
amivel nemcsak a cég saját forrásait tudta kímélni, hanem jelentős megtakarítást is elért.
Kalkulációnk szerint a négyéves lízing szerződés futamideje alatt a társaság autónként
1700 000 Ft-ot fog megspórolni.

SZERETNÉ CÉGÉNEK AZ ÁFA
VISSZATÉRÍTÉST MAXIMALIZÁLNI?

Keresse munkatársunkat egy kötetlen megbeszélésre
és segítünk Önnek is feltárni a még kiaknázatlan
lehetőségeket az autólízing kapcsán!

STRATÉGIA #3

A MUNKÁLTATÓI TERHEK
CSÖKKENTESE

Számos ügyfelünknél vezették már be, hogy a céges autók valójában a vállalati cafeteria-csomag részei
vagy egyéb, a dolgozók teljesítményét ösztönző és értékelő elemek legyenek a fizetési “sapkában”.
Használja Ön is a céges autóflottát legjobb munkatársainak elismerésére, megtartására — fizetésemelés
helyett egy olyan juttatásként, amely után nem kell sem SZJA-t, sem SZOCHOT-t fizetni!

Az alábbi táblázatból jól látszik, hogy egy havi 170 000 Ft-os nettó fizetésemelés “kiváltása”
egy lízingelt céges autóval valójában 200 000 Ft költségcsökkentést jelent a cégnek.

 Csomag céges autó nélkülCsomag céges autóvalMegtakarítás
Nettó munkabér532 000332 500199 500
Bruttó munkabér800 000500 000300 000
Munkáltató összköltsége (bruttó + járulékok)988 000617 000370 500
Havi lízingdíj (nettó)0170 000
Munkáltató költségei összesen988 000787 500200 500
Munkáltatói csomag értéke a dolgozó számára532 00534 900

Nettó 170 000 Ft lízingdíjból már például egy Volvo V60, egy Volkswagen
Passat Elegance vagy egy full extrás hibrid Toyota Corolla Sport modellt
lehet választani az illető munkatárs számára.

Fluktuáció csökkentő program egy vezető agráripari cégnél

Következő esettanulmányunkban egy 260 főt foglalkoztató agrárcég példáját mutatjuk be,
ahol jelentős mértékű volt a fluktuáció az elmúlt években. A kulcsfontosságú szakképzett
munkaerő több mint 18%-a hagyta el a céget — minden évben! Ez egyrészt önmagában is
jelentős többletköltséget okozott, másrészt sajnos időnként bizony a termelésben is komoly
fennakadások jelentkeztek miatta. A fluktuáció visszaszorítására a Business Lease
munkatársainak szakmai támogatásával egy speciális ösztönző programot vezettek be.
Az agrárcég a munkavállalóit segítette saját autó vásárlásához egy olyan egyedi
konstrukcióval, amelyben a havi lízingdíj felét a cég fizette a dolgozói helyett.

Az eredmény magáért beszél: a kulcsfontosságú szakképzett munkaerő több mint harmada
élt ezzel a lehetőséggel és vállalta cserébe a 4 éves határozott idejű munkaszerződést.

A KONSTRUKCIÓ ELŐNYEI

Sikeres HR-optimalizáció egy szoftverfejlesztő cégnél:

Tudta Ön, hogy az ún. “környezetkímélő gépkocsik” vásárlása esetén az állam a
tulajdonosnak teljes cégautóadó-, és gépjárműadó-mentességet biztosít?

“A környezetkímélő autó kategóriájába a tisztán elektromos (SE környezetvédelmi osztály),
az akkumulátorról legalább 25 km megtételére képes tölthető hibrid (5P környezetvédelmi
osztály), az akkumulátorról legalább 50 km megtételére képes hatótávnövelt
(5N környezetvédelmi osztály), illetve a levegőt nem szennyező, egyéb meghajtású
nulla emissziós (SZ környezetvédelmi osztály)autókat kell érteni.”

Ennek alapján az egyik szoftverfejlesztő ügyfelünknél egy teljes részleget (beleértve a
szoftverfejlesztő programozókat, tesztelőket, UX/UI dizájnereket és a csapat motorjának
számító scrum master munkatársat) tudtak eredményesen megtartani és további kimagasló
teljesítményre motiválni egy okosan összeállított elektromos/hibrid cégautó flotta
segítségével. Amely után még cégautóadót sem kell fizetniük. Amennyiben ezt az összeget
nettó fizetésemelésre fordították volna, az közel a duplájába került volna a vállalat számára.
Abba pedig az ügyvezető bele sem mert gondolni, milyen következményekkel járt volna, ha
ez a sikeres fejlesztő csapat “szétszéled” vagy a konkurencia átcsábítja őket!

Az eredmény magáért beszél: a kulcsfontosságú szakképzett munkaerő több mint harmada
élt ezzel a lehetőséggel és vállalta cserébe a 4 éves határozott idejű munkaszerződést.

SZERETNÉ A FIZETÉSEMELÉST A MUNKÁLTATÓI TERHEK TOVÁBBI NÖVEKEDÉSE NÉLKÜL MEGOLDANI?

Keresse munkatársunkat egy kötetlen megbeszélésre
és segítünk Önnek is feltárni a még kiaknázatlan
lehetőségeket az autólízing kapcsán!

STRATÉGIA #4

TERVEZHETŐ, ÁTLÁTHATÓ KÖLTSÉGEK ÉS ZAVARTALAN CASH-FLOW

Felméréseink szerint ma a hazai vállalatoknál dolgozó pénzügyi vezetők számára
a legfontosabb prioritások:

a hatékony költségtervezés,

a zavartalan folyamatos cash-flow biztosítása,

a határidős adminisztrációk elkészítése,
valamint a (sokszor az éves bónusz alapját képező) mutatószámok elérése.

Az operatív lízingnél nincsenek nem várt költségek, kellemetlen meglepetések. Nincs
maradványérték-kockázat, mivel a Business Lease a szerződés kezdetén garantálja a gépjármű
értékét a lízing futamidő végén. A lejárat után pedig az autó értékesítése is nekünk jelent kockázatot.
Sőt, a futamidő alatt felmerülő VÁRATLAN szervizköltségek is minket terhelnek.

Az alábbi táblázatban egy “átlagos”, saját tulajdonban lévő cégautó példáján keresztül mutatjuk be,
milyen egyenlőtlenül és hullámzóan alakulhatnak a fenttartással kapcsolatos kiadások.
Ellenben operatív lízing esetén folyamatosan ugyanaz a fix költség marad érvényben
a teljes futamidő alatt.

Az operatív lízing a legkedvezőbb cégautó finanszírozási forma Magyarországon. Saját beszerzésnél
egy Ford Focus Business 1,51 TDCi több mint 9,5 millió Ft költséget jelent a cégnek. Ugyanez az autó
operatív lízing finanszírozással 6, 7 millió Ft-ba kerül. Ez autónként 2,8 millió Ft megtakarítás.

Sikeres költségtervezés és optimalizáció egy bio-termékeket forgalmazó cégnél:

A Business Lease csapata egy új analitikus flottavizsgálati módszert dolgozott ki ügyfeleink számára.
A Blue Fleet Audit célja, hogy az ügyfél egyszerre csökkenthesse flottája üzemeltetési összköltségét
(TCO), valamint a járművek károsanyag-kibocsátását (CO2) is, a mobilitási igények figyelembevételével.

Ennek segítségével egy több mint 25 autóval rendelkező ügyfelünk üzemeltetési költségeit valóban
a minimumra tudtuk beállítani. Jelen esettanulmányban szereplő, fő tevékenységként bio-termékekkel
foglalkozó ügyfelünk esetében az is jelentős költségcsökkentést eredményezett, hogy a céges autók
napi ügyeinek kezelését nem kellett a pénzügyi osztálynak végeznie, hanem azt rábízhatták
a Business Lease dedikált kapcsolattartójára.

Ügyfelünk pénzügyi osztálya így mentesült a kötelező vagy meghibásodás miatti szervizek,
a baleseti kárrendezések, a biztosítások, az átmeneti bérautóigények vagy a szezonális
gumicserék intézésének, bonyolításának mindennemű problémáitól.

FIGYELEM!

Jó tudni! Mi, a Business Lease Kft-nél a szerződött szolgáltatóktól,
beszállítóktól kapott kedvezményeket is tovább ajánljuk ügyfeleinknek.
Önök így a piaci ár alatt juthatnak hozzá a gépkocsijukhoz vagy
a szerviz-szolgáltatásokhoz!

SZERETNE MEGSZABADULNI A
CÉGAUTÓKKAL KAPCSOLATOS
ADMINISZTRATÍV TERHEKTŐL?

Keresse munkatársunkat egy kötetlen megbeszélésre
és segítünk Önnek is feltárni a még kiaknázatlan
lehetőségeket az autólízing kapcsán!

Ingyenesen letölthető,
vállalati cégautó szabályzati
útmutató

Gondoskodjon szakszerűen a vállalati
gépjárműhasználattal kapcsolatos jogi
keretekről!

Milyen kérdéseket kell, és milyeneket érdemes tisztázni a cégautókra vonatkozóan?

Felméréseink szerint a hazai KKV-k jó részénél nincs érvényes, szakszerűen kidolgozott vállalati
gépjárműhasználati szabályzat. Ennek következtében nemcsak számos félreértés és nézeteltérés,
de felesleges jogi viták és anyagi károk sora fenyegetheti ezeket a vállalkozásokat.

Töltse le a Business Lease jogi szakértői által kidolgozott vállalati cégautó szabályzati
útmutatót még ma, és használja már holnaptól!

A Business Lease Hungary Kft valamennyi ügyfele számára személyre szabott cégautó
szabályzatot is készít. Ennek célja, hogy határozott kereteket szabjon a vállalati gépjárművekkel
kapcsolatos eljárásoknak, irányt mutasson az esetlegesen felmerülő kérdésekben
és elkerülje a vitás, bizonytalan helyzeteket.

A fenti 7 kérdés csak néhány azok közül, amiket egy szakszerűen összeállított
cégautóhasználati szerződésben fontos tisztázni. A teljes mintaszabályzatot letöltheti itt,
kérdései vagy további testre szabási igényei esetén pedig munkatársaink
készséggel állnak rendelkezésére!

TÖLTSE LE MOST, HASZNÁLJA HOLNAPTÓL!

Kérjük, töltse ki az alábbi adatlapot és kattintson alul
a KÉREM A SZABÁLYZATOT! gombra!

SEGÍTHETÜNK?

Kérjen személyre szabott ajánlatot, küldje el kérdéseit, észrevételeit és mi rövid időn belül felvesszük a kapcsolatot Önnel.

SEGÍTHETÜNK?

Kérjen személyre szabott ajánlatot, küldje el kérdéseit, észrevételeit és mi rövid időn belül felvesszük a kapcsolatot Önnel.

SEGÍTHETÜNK?

Kérjen személyre szabott ajánlatot, küldje el kérdéseit, észrevételeit és mi rövid időn belül felvesszük a kapcsolatot Önnel.